Pagini

a

miercuri, 1 septembrie 2010

Reguli de circulatie - sunt si ele facute ca sa fie incalcate?

Citesc din presa saptamana asta:
-Prefect arestat dupa ce a lovit o mama si un bebelus pe trecerea de pietoni
-Accident pe varianta Zorilor-Manastur: un tanar care circula cu 100 km/h a provocat un accident grav soldat cu moartea unei persoane
-4 persoane ranite in urma unui accident la Cluj
Si suntem abia la mijlocul saptamanii....

Am avut nenumarate discutii pe tema asta cu prietenii mei, sau simpli cunoscuti. Sunt foarte vehementa cand vine vorba de regulile de circulatie, si in special cand vine vorba de viteza. Nu inteleg de ce principiul "regulile sunt facute ca sa fie incalcate" trebuie aplicat si in circulatie. De ce, daca tu te grabesti, uneori ajung sa plateasca si altii pentru graba ta? De ce, daca scrie "parcare interzisa" e musai sa parchezi acolo? Pana la urma nu inteleg de ce, locuind la 10 minute distanta de casa, trebuie sa mergi cu masina proprie si personala la serviciu (nu ajungi in 10 minute, ajungi in 8, ca pana ocolesti si pana gasesti loc de parcare ohhoooo cum trec minutele...)?

Daca vreau sa merg spre casa, trebuie sa fac slalom printre masinile parcate pe trotuar, sau sa merg pe strada cu riscul de a fi lovita de o masina, pentru ca nu am loc de ele pe trotuar. Zau ca la faza asta intr-o buna zi o sa ma enervez, voi scoate cheile din geanta si pe fiecare in parte le voi binecuvanta cu cate o zgarietura, ca sa inteleaga ca daca parcheaza pe spatiu public, nu privat, si parcand ilegal, nu au dreptul sa se planga de astfel de incidente ("ah, nu-i vina mea ca tinta de la curea ti-a zgariat masina cand incercam sa ma strecor pe langa ea, pe trotuar, ferindu-ma de alte masini"). Faza cu locuri insuficiente de parcare nu ma convinge. Asta e problema vesnica peste tot in lume, cat timp exista mai multe masini decat locuitori pe pamant, mi se pare normal sa fie o problema.

Dar ma intrc la cei care merg cu viteza. Daca ma aflu intr-o masina care incepe sa depaseasca suta de km/h nefiind pe autostrada, eu incep sa panichez. Nu ma intereseaza argumentele gen "cunosc bine masina", "n-am patit niciodata nimic", "sunt un bun sofer si sunt stapan pe mine" sau alte minuni de genul. Nene, e limita maxima admisa 60km/h, respecta regula. La urma urmei tu esti cel care alege mijlocul asta de deplasare, nu iti impune nimeni asta. No, daca ai ales asta, respecta-i regulile. Masina nu trebuie sa te teleporteze intr-un loc anume, nu asta-i menirea ei, dar nu stiu prin ce mecanism ciudat odata ajuns la volan uiti asta. Mi s-a intamplat sa urc in taxi si soferul sa mearga cu 90km/h pe motiv ca "e libera soseaua". Nu prea i-a convenit cand am urlat la el sa mearga normal si trantindu-i replica "pe banii mei mergi cum zic eu, nu cum vrei tu sa ma duci, adica pe banii mei nu te joci tu cu viata mea". Cand sunt politisti in trafic mergi incet, ca nu cumva sa fii vazut. Si injuri ca cica e mai greu, ca politistii incurca. Nu, nu incurca nimic, ci lumea merge regulamentar. O fi mai lent totul, dar macar nu se intampla accidente. Adica asa sunt salvate vieti. De fapt replicile sunt "daca n-ar fi politie as calca-o, dar asa...". Asa numa bine, respecti (macar ocazional) regulile.

Ah, si daca te vei bucura ca incalci regulile mai bine nu-mi spune, ca asta pentru mine nu-i lauda. Masinile nu iti aduc un beneficiu, ci o bataie de cap in plus. Ele sunt o cheltuiala in plus, sunt o grija in plus. Faptul ca-ti plimbi fundul in masina nu iti da mai multe drepturi fata de ala care merge cu bicicleta sau pe jos, din contra. Te ingradeste, te limiteaza. Nu te lasa amagit de industria auto, prestigiul tau nu va creste daca te plimbi intr-o masina. Mai nou prestigiul tau creste daca te plimbi mai degraba pe jos ori cu bicileta decat cu masina.

5 comentarii:

  1. Indiferent cine ce spune, daca pe n segment se da limitare de 40, se da cu un motiv intemeiat. dca zice 120, iarasi, motiv intemeiat. Fiecare limitare are rostul ei. atentie, daca mergi cu viteza maxima admisa pe un anumit tronson, nu inseamna ca nu poti provoca accidente. In linii mari, sunt de acord cu amenzi oricat de mari, mai ales ca in urma unui accident poti distruge vieti. cine nu este de acord cu respectarea regulilor de circulatie, sa lase cheile acasa si sa fie pieton, respectand in acelasi timp regulile. daca nu-i place nici asa, poate sa stea in casa.

    un_Anonim

    RăspundețiȘtergere
  2. si daca e clasica, mica de tot si ... verde? ;)

    by youknowwho

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie imi vine sa-i ucid si mai apoi sa-i torturez pe cei care intra in curbele fara vizibilitate. Ca vrei sa te sinucizi inteleg, dar ce ai cu altii care isi vad linistiti de drum?!? Prea multe cunostinte de-ale mele si de-ale parintilor mei au murit nevinovate din cauza unor asemenea nemernici.

    RăspundețiȘtergere
  4. viteza nu ucide, prostia ucide. eu sunt de parere ca poti sa mergi si tare, dar daca ai unde si mergi in limitele tale. daca esti prost si dai goarna in curbe, noaptea pe ceata si ploaie... sf petru sa te ia!

    un vechi ... prieten

    RăspundețiȘtergere
  5. sunt de acord cu anonim...prieten vechi..., problema nu este viteza ci faptul ca prea multi stupizi au carnet de conducere. Limitarile de viteza din tara asta sunt facute prost, niciodata in concordanta cu realitatea. pana ce nu incepi sa iesi prin tara cu masina nu prea ai cum sa intelegi la ce ma refer

    RăspundețiȘtergere