Pagini

a

duminică, 1 august 2010

Oaie ratacita, caut religie

Sunt cat se poate de serioasa, caut o relige care sa fie potrivita pentru mine, care sa imi ofere linistea sufleteasca pe care se presupune ca ti-o ofera apartenenta la ea.

Dupa cum spuneam mai demult, am tata ateu si mama martora a lu' iehova ala. Nu tin minte sa fi fost altfel lucrurile la mine in familie. Cand eram mica mergeam la beserica lu' mama, dar crescand au cam inceput sa ma enerveze (plus ca in clasele primare mi-am mancat la bataie de la cativa colegi de clasa pentru ca eu mergeam la biserica la martorii aia de mi-a fost de-ajuns cu iehova asta). Deci Martorii lui Iehova e o religie care din start pica pentru mine. Am incercat-o, nu mi-a placut. Sunt o secta si atat. Plus ca eu am o problema mare cu faptul ca nu accepta usor interventia medicilor atunci cand cineva e bolnav...

Am trecut la ortodoxism. Cumva acolo parca a durat un pic mai mult. Nu imi placea in mod deosebit dar nici nu imi aducea cine stie ce placere faptul ca mergeam la biserica (bine, mint, imi placea de un tip care mergea in fiecare duminica, si statea in acelasi loc, acum l-as considera urat - aveam gusturi ciudate in materie de barbati cand eram adolescenta). Mergeam si la spovedanie (nici chiar episodul cu un preot care imi punea intrebari gen "ai viata sexuala?", "te masturbezi?" in timp ce eram cu capul sub sutana lui ca doar asa-i ritualul, nu mi s-au parut ciudate - nu puteai vorbi despre ce discuti cu preotul la spovedanie, cica asta e regula, altfel Sheful al' de sus nu-ti iarta pacatele). Am renuntat cel mai probabil din cauza ca incepeam sa am probleme cu institutia bisericii. Cu faptul ca o femeie la ciclu nu poate intra in biserica (dada, un popa caruia ii spusesem asta ca sa ma lamureasca m-a tras de mana afara din biserica). Cu faptul ca se construiau tot mai multe biserici, tot mai mari, unele intre blocuri dar trebuiau musai sa fie gigantice, si se contruiau biserici la fiecare 50 de m. Pana si vis-a-vis de blocul meu este una, una la coltul din dreapta si una la coltul din stanga al strazii. Nu mai vedeam semnificatia "sfanta" a bisericii, pentru mine a devenit o monstruozitate care cere bani pentru grandomanie. Si atat.

Catolicismul, well, cu cateva sarbatori diferite, cu cativa sfinti diferiti (mai simpatici decat cei ortodocsi) tot n-a reusit sa-mi schimbe perceptia fata de biserica, ca institutie.

Yoga. Sahaja yoga, pentru precizie. Ca e importanta diferentierea asta. Acolo am avut probleme cu a ma ruga la poza unei femei pentru stimularea energiei kundalini. Si femeia aia mi se parea groaznic de urata si imi inspira o acreala de femeie n.f.

Baptisti, penticostali, i-am incercat si pe aia, poate ca la baptisti mi-a placut cel mai mult pentru seninatatea pe care o aveau oamenii, dar tot nu ma impacam cu ideea de apartenenta la biserica lor. Plus ca nu-mi placeau cantecele lor (nu cant si pace).

Cred in spiritualitate. Cred intr-o forta superioara, mult mai puternica decat rasa umana. Tocmai datorita faptului ca nu cred in superioritatea rasei umane, poate ca nu imi gasesc religia potrivita, pentru ca religia e creata de oameni si nu a fost vreodata neutra din punct de vedere politic sau financiar. Asta reiese din cunostintele mele de pana acum.

Caut in schimb, acea religie care sa fie impaciuitoare. Care sa nu ma faca sa ma simt vinovata pentru viata mea, pentru obiceiurile mele, pentru unele alegeri pe care le fac intr-un moment anume. Sunt deschisa si accept orice sugestie in materie de religie, din partea oricui. Va las cu trailerul unui film pe aceasta tema(Oh my God), il recomand:

19 comentarii:

  1. Ce șușu meu a făcut Iehova ăsta ca să aibă nevoie de atâția martori?

    RăspundețiȘtergere
  2. La ce analiza ai făcut ai putea face tu religia ta proprie. ;)) Și ai pușca doi iepuri deodată. =))

    Multă baftă fată. Miss ya! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine spus ;) Doar spiritualitatea si credinta sunt importante si trebuie sa le delimitam total de religie si de biserica. Sunt chestii diferite.
    Cauta-ti proproul adevar, cu sufletul, nu cu mintea, si elibereaza-te de dogmele religioase care vor sa ne impuna reguli si un Dumnezeu razbunator si plin de pedepse. Nu asa stau lucrurile, in opinia mea.
    I-am dat Andreei o carte, Conversations with God. Ti-o recomand si tie. Mie mi-a raspuns efectiv la toate intrebarile existentiale, intr-un fel in care biserica niciodata nu a reusit. Eventual intra si la mine pe blog si da un click pe tag-ul God, am mai povestit acolo una alta.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca ai reusit sa te impaci cu moartea ai adus religia la tacere.

    RăspundețiȘtergere
  5. După ce am trecut prin astea: http://bit.ly/cgi5iT si inca vreo cateva, personal nu pot sa mai spun ca vreau sa apartin unei religii. Ti le recomand si tie, daca ai ajuns in punctul asta cu cautarile.

    Spiritualitatea tine de fiecare dintre noi. Crede in felul tau. O secta anume, oricat de veche sau complexa ar fi ea, nu o sa-ti raspunda la toate intrebarile si o sa aiba o multime de idei si obiceiuri care nu-ti vor placea. Pace!

    RăspundețiȘtergere
  6. La un studiu superficial, confucianismul mu s-a parut o religie interesanta, in primul rand pt ca inca de la inceput s-a recunoscut ca are menirea de a crea ordinea sociala. Dar ca poeme si practici hinduismul mi se pare fascinant.

    RăspundețiȘtergere
  7. @iulia: sa stii ca si eu ma gandeam la hinduism, dar nu stiu unde se practica in Cluj.

    RăspundețiȘtergere
  8. Conversations with God e tare, mi-a placut si mie.. se gaseste undeva de cumparat? Ca eu am avut audiobook

    RăspundețiȘtergere
  9. Roxana, poti comanda cartea la editura For You.
    Eu o am pdf, daca vrei da-mi un mail la bogdan.anghel@gmail.com si ti-o trimit.

    RăspundețiȘtergere
  10. @The Fly: uite-asa ajunge si la mine :P. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu înţeleg de unde şi până când nevoia unei religii. De ce trebuie să intri într-o "turmă"? Chiar nu-i văd rostul.

    RăspundețiȘtergere
  12. @ mistotica: asa simt nevoia in perioada asta, sa incerc religii. daca nu voi gasi una care sa ma faca sa spun "this is the one" iti dai seama ca voi renunta la religii. E si un soi de provocare: exista vreo religie diferita? Sau toate spun acelasi lucru sub alt ambalaj?

    RăspundețiȘtergere
  13. "Care este adevarata ta fata, aceea inainte sa te nasti?"

    RăspundețiȘtergere
  14. La cei ce nu cred intrebarile se inmultesc, la cei ce cred raspunsurile se inmultesc...Nu se rezuma totul la rationalitate si logica..Innebunesti!!!!
    "Fiindca propovaduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzarii, dar pentru noi, care suntem pe calea mantuirii, este puterea lui Dumnezeu...Iudeii cer minuni, grecii cauta intelepciune, dar noi propovaduim pe Hristos cel rastignit, care pentru iudei este o pricina de poticnire si pentru Neamuri, o nebunie. dar pentru cei chemati, fie iudei, fie greci, este puterea si intelepciunea lui Dumnezeu. Caci nebunia lui Dumnezeu este mai inteleapra decat oamenii, slabiciunea lui Dumnezeu este mai tare decat oamenii" (1 Corniteni 1:18, 22-23)
    te sfatuiesc sa citesti biblia, scumpa mea, si sa te rogi ca Domnul sa te lumineze. Daca ai nelamuriri poti sa apelezi la un duhovnic. Daca nu ai, iti recomand eu.
    te pup cu mult mult drag

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred in Dumnezeu dar la fel de mult cred ca ne bazam prea mult pe o lucrare scrisa acum 2000 de ani (de catre oameni care nici macar n-au fost contemporani cu Isus), lucrare ce ulterior a fost revizuita si "corectata" de biserica, inainte de a fi "lansata pe piata".
    Raspunsurile sunt in fiecare dintre noi si trebuie cautate cu sufletul, nu cu mintea si nu aplecand urechea la adevarul altora. Singurul adevar absolut este acela in care crezi tu si este de ajuns sa crezi in ceva incat sa-i dai viata si forma.
    Absolut totul a evoluat in lumea astea in ultimele milenii, mai putin religia. Inca ne bazam pe niste vorbe spuse de unii acum 2000 de ani. Inca mai traim cu falsa impresie ca Dumnezeu a vorbit acelor oameni (da, a facut-o) dar ca de 2000 de ani tace, doar pentru ca nu s-a mai scris o alta biblie intre timp. Asta e o greseala uriasa pe care o fac oamenii. Astepata sa vina altcineva sa le spuna cum trebuie sa te rogi si in ce trebuie sa crezi si cum sa te comporti. Si au impresia ca Dumnezeu nu le vorbeste lor direct. Adevarul e ca Dumnezeu vorbeste permenent si intrebarea nu este cui, ci doar cine e dispus sa-l asculte.
    (Si) din acest motiv consider, Oana, ca nu o religie iti trebuie tie, ci adevarata spiritualitate care sa te defineasca.

    p.s. De ce atunci cand tu i te adresezi lui Dumnezeu inseamna ca te rogi, dar daca Dumnezeu iti vorbeste tie inseamna ca esti schizofrenic...? V-ati pus vreodata problema asa? De ce umanitatea traieste cu impresia ca dialogul (sau monologul, mai exact) se poarta doar intr-un sens?
    Mai bine hai sa ascultam cu atentie, intotdeauna :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Cum fac daca comentariul are mai mult de 4096 caractere ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut, bazindu-ma pe curiozitatea ta, o sa-mi permit sa scriu mai mult :P . Aici nu se pot scrie mai mult de 4096 de caractere deci o sa-ti dau un link : http://dl.transfer.ro/opcr-transfer_ro-04aug-23b1a42d4.7z (parola este religie)

    RăspundețiȘtergere
  18. @vlad: Am incercat de mai multe ori sa iau fisierul, din pacate nu reusesc :(. Pot sa te rog sa-mi scrii un mail? oanatermure@gmail.com.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere